Τι να προσέξουμε στη νηστεία της μεγάλης εβδομάδας;

12
vote

Η μεγάλη εβδομάδα πλησιάζει και η νηστεία τη χαρακτηρίζει. Η νηστεία πέραν της θρησκευτικής αξίας της, έχει και αξία για την καλή υγεία μας αλλά με ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην μας λείψουν τα θρεπτικά συστατικά και οι βιταμίνες. Η νηστεία κατά την μεγάλη εβδομάδα δεν μας στερεί απλά τα ζωικά τρόφιμα αλλά και το ελαιόλαδο. Γι αυτό είναι καλό να ξέρουμε τι πρέπει να τρώμε και πώς θα καλύψουμε τις διατροφικές μας ανάγκες, με τα σωστά τρόφιμα.
Αν και το ελαιόλαδο μπορεί να αποκατασταθεί από τις ελιές, το ταχίνι και τους ξηρούς καρπούς είναι θεμιτό να κάνουμε ισορροπημένη διατροφή και να στηρίζεται σε ποικιλία τροφών. Σε μία αυστηρή νηστεία στερούμαστε τον σίδηρο, την βιταμίνη D, την βιταμίνη Β12 και το ασβέστιο. Η έλλειψη των ανωτέρων συστατικών ίσως να μας οδηγήσει σε αναιμία ή σε οστεοπόρωση. Κατά συνέπεια κάποιες πηγές σιδήρου είναι τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα σκούρα πράσινα λαχανικά δηλαδή το μπρόκολο και το σπανάκι, το σουσάμι, τα οστρακοειδή, τα παστέλια, το ταχίνι, η ταχινόπιτα, τα κουλούρια, τα δημητριακά με σίδηρο ενώ πρέπει να τρώμε αυτές τις τροφές με βιταμίνη c για να γίνει σωστή απορρόφηση. Η βιταμίνη c υπάρχει στα πορτοκάλια, στις πιπεριές, στις ντομάτες, στα λεμόνια. Φυσικά ο φυτικός σίδηρος δεν αντικαθιστά τον ζωικό γι αυτό η νηστεία πρέπει να είναι μικρής διάρκειας για τις εγκύους, τα παιδιά, τους αθλητές και τις θηλάζουσες γυναίκες.
Η βιταμίνη Β12 βρίσκεται σε κάποια εμπλουτισμένα δημητριακά ενώ το ασβέστιο υπάρχει στα προϊόντα της σόγιας, στα θαλασσινά, στο σουσάμι, στους ξηρούς καρπούς. Ας μην ξεχνάμε πως η βιταμίνη D συνθέτεται κατά την έκθεση μας στον ήλιο.
Τα τελευταία χρόνια η νηστεία, ενίοτε, γίνεται ένα πλουσιοπάροχο συμπόσιο γι αυτό ας μην ξεχνάμε πως ένα τμήμα της νηστείας είναι η εγκράτεια, η λιτότητα και η αποφυγή καταχρήσεων.
Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση σε όλους.

Ετικέτες (tags): Ανάσταση, αποτοξίνωση και νηστεία, νηστεία, νηστεία και δίαιτα, νηστεία και δίαιτες, νηστεία και υγεία, νηστεία Πάσχα, νηστίσιμα φαγητά, Πάσχα, Πάσχα και διατροφή, πασχαλινά γλυκά, πασχαλινά εδέσματα, πασχαλινή διατροφή, σαρακοστή, υγεία και διατροφή

Κατηγορία: Εφημερίδα

Λόγια σχετικά με "Τι να προσέξουμε στη νηστεία της μεγάλης εβδομάδας; "

  • Ποιοι δεν πρέπει να κάνουν νηστεία

    Η νηστεία είναι κατά κοινή παραδοχή μία μέθοδος για αποτοξίνωση και καλή υγεία αρκεί να γίνεται σωστά και με μία ισορροπημένη διατροφή. Πάραυτα υπάρχουν κάποιες ομάδες όπου είναι καλό να μην κάνουν αυστηρή νηστεία. Η πρωτεϊνη όπου πολλές νηστείες την στερούνται είναι απαραίτητη για πολλές λειτουργίες του σώματος.

    tags : νηστεία και αποτοξίνωση,νηστεία και ασθενείς,νηστεία και δίαιτα,νηστεία και δίαιτες,νηστεία και καλή υγεία,νηστεία και σιδηροπενία,νηστεία και υγεία,νηστεία Πάσχα,νηστεία σαρακοστής,νηστείες,νηστίσιμα εδέσματα,νηστίσιμα φαγητά,χορτοφάγοι

  • Μυστικά για σωστή νηστεία

    Η νηστεία της μεγάλης Σαρακοστής είναι μία μεγάλη και σημαντική νηστεία, όπως και κάθε άλλη νηστεία. Πέραν όμως του θρησκευτικού περιεχομένου μιας νηστείας αν η νηστεία είναι σωστή και ισορροπημένη, κάνει καλό και στην υγεία μας και αποτελεί και μία δίαιτα.

    tags : tips για σωστή νηστεία,βιταμίνες,διατροφή και νηστεία,διατροφή στη νηστεία,λιπαρά,νηστεία,νηστεία και αποτοξίνωση,νηστεία και δίαιτα,νηστεία και καλή υγεία,νηστεία και υγεία,νηστίσιμα φαγητά,σαρακοστή,σαρακοστιανά,συμβουλές για νηστεία

  • Νηστεία

    Η νηστεία της σαρακοστής κρατάει εφτά εβδομάδες και αντί για κρέας, γαλακτοκομικά και αβγά θα τρώμε ντολμαδάκια γιαλαντζί, χαλβά, ταχίνι, ταραμά, όσπρια, λαχανικά. Η νηστεία πέραν της θρησκευτικής ερμηνείας αποτελεί και έναν τρόπο αποτοξίνωσης. Ειδικά μετά από αλλεπάλληλες διατροφικές κραιπάλες.

    tags : δίαιτα και νηστεία,δίαιτες και υγεία,θερμίδες,Καθαρά Δευτέρα,νηστεία,νηστεία και δίαιτα,νηστεία και υγεία,νηστεία του Πάσχα,νηστείες,νηστίσιμα φαγητά,νηστίσιμα φαγητά και δίαιτα,νηστίσιμες τροφές,σαρακοστή,σαρακοστιανά,σαρακοστιανά εδέσματα

  • Πασχαλινή διατροφή

    Το Πάσχα είναι μία γιορτή που μας δίνει ένα αισιόδοξο μήνυμα, αυτό της ανάστασης και μάλιστα σύγχρονο όσο ποτέ. Εκτός από τη θρησκευτική ευλάβεια έχουμε συνδυάσει το Πάσχα με το πασχαλινό τραπέζι, το πασχαλινό αρνί και τα γλυκά.

    tags : Ανάσταση,γλυκά και Πάσχα,κυριακή του πάσχα,Λαμπρη,Πάσχα,Πάσχα και διατροφή,Πάσχα και υγεία,πασχαλινά αβγά,πασχαλινά αυγά,πασχαλινά εδέσματα,πασχαλινές λαμπάδες,πασχαλινό αρνί,πασχαλινο τραπεζι,τσουρέκια,υγεία και διατροφή,υγιεινή διατροφή

  • Καθαρά Δευτέρα - Σαρακοστή 2017

    Η Σαρακοστή το 2017 ξεκινάει με την Καθαρα Δευτερα στις 27 Φεβρουαρίου 2017 και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο στις 15 Απριλίου 2017 (Πασχα 2017).

    Το είπε...: :Πάσχα

    tags : 2016,2017,αργιες 2017,επίσημες αργίες,Καθαρά Δευτέρα,κινητες αργιες 2017,μεγάλη εβδομάδα,Μεγάλο Σάββατο,νηστεία,νηστίσιμα φαγητά,Πάσχα,πασχα 2017,σαρακοστή

  • Πασχαλινά φαγητά και γλυκά

    Το πάσχα είναι μία ακόμη γιορτή που στην Ελλάδα τιμούμε με εκλεκτά εδέσματα: Πασχαλινά γλυκά και φαγητά. Συνήθως την περίοδο του πάσχα ο καιρός είναι καλός, έχει μπει η άνοιξη και οι άνθρωποι μαζεύονται στα χωριά τους με φίλους και συγγενείς. Κάθε τόπος έχει τα δικά του πασχαλινα φαγητά και γλυκά.

    Το είπε...: :Μανούλα

    tags : Ανάσταση,άνοιξη,αρνί,γλυκά του πάσχα,έθιμα.,επαρχία,μαγειρίτσα,Μεγάλο Σάββατο,νηστεία,οβελίας,Πάσχα,πασχαλιατικα φαγητα,πασχαλινά αβγά,πασχαλινά γλυκά,σούβλα,τσουρέκια,φαγητα του πασχα

  • Καθαρά Δευτέρα - Σαρακοστή 2016

    Η Σαρακοστή το 2016 ξεκινάει με την Καθαρα Δευτερα στις 14 Μαρτίου 2015 και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο στις 30 Απριλίου 2016 (Πασχα 2016)

    Το είπε...: :Πάσχα

    tags : 2016,αργιες 2016,επίσημες αργίες,Καθαρά Δευτέρα,κινητες αργιες 2016,μεγάλη εβδομάδα,Μεγάλο Σάββατο,νηστεία,νηστίσιμα φαγητά,Πάσχα,πασχα 2016,σαρακοστή