Μυστικά για σωστή νηστεία

10
vote

Η νηστεία της μεγάλης Σαρακοστής είναι μία μεγάλη και σημαντική νηστεία, όπως και κάθε άλλη νηστεία. Πέραν όμως του θρησκευτικού περιεχομένου μιας νηστείας αν η νηστεία είναι σωστή και ισορροπημένη, κάνει καλό και στην υγεία μας και αποτελεί και μία δίαιτα. Επειδή στις νηστείες δεν τρώμε κρέας, αβγό, γαλακτοκομικά και ψάρι είναι θεμιτό να καλύψουμε τις ανάγκες αυτών των θρεπτικών συστατικών με άλλους τρόπους.
Επειδή κατά την περίοδο μιας νηστείας στερούμαστε σημαντικά συστατικά για μία καλή υγεία είναι καλό να κάνουν μία πιο ισορροπημένη νηστεία ή μία νηστεία μικρότερης διάρκειας τα παιδιά, οι εγκυμονούσες, όσες γυναίκες θηλάζουν, όσοι πάσχουν από αναιμία ή οστεοπόρωση. "Παν μέτρον άριστο" έλεγαν οι παλιοί.
Κάποιες συμβουλές για σωστή νηστεία είναι οι εξής:
Καταρχήν οι απαιτήσεις σε πρωτεΐνη μπορούν να καλυφθούν με τις αντίστοιχες φυτικές πηγές: Όσπρια, ξηροί καρποί, ταχίνι, χαλβάς, θαλασσινά (Σουπιές, καλαμάρι, γαρίδες, χταπόδι κτλ) και όλα αυτά να υπάρχουν τρεις φορές την εβδομάδα στη διατροφή μας.
Ο σίδηρος είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για μία καλή υγεία και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί κατά τη νηστεία. Κατά συνέπεια πρέπει να τρώμε όσπρια, δημητριακά με στοιχεία σιδήρου, οστρακοειδή και να συνοδεύουμε αυτές τις τροφές με βιταμίνη c: Πορτοκάλι, λεμόνι, πιπεριές, κουνουπίδι κτλ. Έτσι θα γίνει πιο εύκολα η απορρόφηση σιδήρου.
Το ασβέστιο αποτελεί ένα εξίσου σημαντικό θρεπτικό συστατικό και μπορούμε να το λάβουμε από τα αμύγδαλα, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το ταχίνι, τα αποξηραμένα σύκα και δαμάσκηνα και από τα προϊόντα της σόγιας (Γάλα και τυρί σόγιας).
Η υγιεινή και η ισορροπημένη διατροφή αποτελούν μυστικό μακροζωίας και ευεξίας και ακόμη και στην περίοδο νηστείας μπορούμε, με μικρές κινήσεις και με τις σωστές επιλογές, να θρεφόμαστε σωστά και ισορροπημένα.

Ετικέτες (tags): tips για σωστή νηστεία, βιταμίνες, διατροφή και νηστεία, διατροφή στη νηστεία, λιπαρά, νηστεία, νηστεία και αποτοξίνωση, νηστεία και δίαιτα, νηστεία και καλή υγεία, νηστεία και υγεία, νηστίσιμα φαγητά, σαρακοστή, σαρακοστιανά, συμβουλές για νηστεία

Κατηγορία: Εφημερίδα

Λόγια σχετικά με "Μυστικά για σωστή νηστεία "

  • Νηστεία

    Η νηστεία της σαρακοστής κρατάει εφτά εβδομάδες και αντί για κρέας, γαλακτοκομικά και αβγά θα τρώμε ντολμαδάκια γιαλαντζί, χαλβά, ταχίνι, ταραμά, όσπρια, λαχανικά. Η νηστεία πέραν της θρησκευτικής ερμηνείας αποτελεί και έναν τρόπο αποτοξίνωσης. Ειδικά μετά από αλλεπάλληλες διατροφικές κραιπάλες.

    tags : δίαιτα και νηστεία,δίαιτες και υγεία,θερμίδες,Καθαρά Δευτέρα,νηστεία,νηστεία και δίαιτα,νηστεία και υγεία,νηστεία του Πάσχα,νηστείες,νηστίσιμα φαγητά,νηστίσιμα φαγητά και δίαιτα,νηστίσιμες τροφές,σαρακοστή,σαρακοστιανά,σαρακοστιανά εδέσματα

  • Τι να προσέξουμε στη νηστεία της μεγάλης εβδομάδας;

    Η μεγάλη εβδομάδα πλησιάζει και η νηστεία τη χαρακτηρίζει. Η νηστεία πέραν της θρησκευτικής αξίας της, έχει και αξία για την καλή υγεία μας αλλά με ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην μας λείψουν τα θρεπτικά συστατικά και οι βιταμίνες. Η νηστεία κατά την μεγάλη εβδομάδα δεν μας στερεί απλά τα ζωικά τρόφιμα αλλά και το ελαιόλαδο.

    tags : Ανάσταση,αποτοξίνωση και νηστεία,νηστεία,νηστεία και δίαιτα,νηστεία και δίαιτες,νηστεία και υγεία,νηστεία Πάσχα,νηστίσιμα φαγητά,Πάσχα,Πάσχα και διατροφή,πασχαλινά γλυκά,πασχαλινά εδέσματα,πασχαλινή διατροφή,σαρακοστή,υγεία και διατροφή

  • Ποιοι δεν πρέπει να κάνουν νηστεία

    Η νηστεία είναι κατά κοινή παραδοχή μία μέθοδος για αποτοξίνωση και καλή υγεία αρκεί να γίνεται σωστά και με μία ισορροπημένη διατροφή. Πάραυτα υπάρχουν κάποιες ομάδες όπου είναι καλό να μην κάνουν αυστηρή νηστεία. Η πρωτεϊνη όπου πολλές νηστείες την στερούνται είναι απαραίτητη για πολλές λειτουργίες του σώματος.

    tags : νηστεία και αποτοξίνωση,νηστεία και ασθενείς,νηστεία και δίαιτα,νηστεία και δίαιτες,νηστεία και καλή υγεία,νηστεία και σιδηροπενία,νηστεία και υγεία,νηστεία Πάσχα,νηστεία σαρακοστής,νηστείες,νηστίσιμα εδέσματα,νηστίσιμα φαγητά,χορτοφάγοι

  • Τα σαρακοστιανά

    Η Σαρακοστή πλησιάζει και όλοι μας ετοιμαζόμαστε να φάμε τα νόστιμα σαρακοστιανά μας φαγητά. Τα σαρακοστιανά είναι τα εξής:

    tags : απόκριες,αποτοξίνωση,διατροφή και υγεία,Καθαρά Δευτέρα,νηστεία,νηστεία και υγεία,νηστεία την σαρακοστή,νηστισιμα,νηστίσιμα φαγητά,νηστίσιμες τροφές,σαρακοστή,σαρακοστή και νηστεία,σαρακοστιανά φαγητά,υγιεινή διατροφή,φαγητά της σαρακοστής

  • Συμβουλές για την περίοδο της νηστείας

    Το πάσχα πολλοί είναι αυτοί που κάνουν νηστεία, είτε για θρησκευτικούς λόγους, είτε για λόγους υγείας: Αποτοξίνωσης από τα ζωικά λίπη και δίαιτας. Κατά κοινή παραδοχή η νηστεία κάνει καλό στην υγεία αλλά όταν γίνεται σωστά. Η στροφή στα νηστισιμα φαγητα καιη αποχή από το κρέας και από τα ζωικά λιπαρά έχει ευεργετικά αποτελέσματα για την υγεία, συμβάλλει στη μείωση της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων. Επιπλέον βοηθάει στην απώλεια βάρους κατά συνέπεια στην καλύτερη λειτουργία των ζωτικών οργάνων. Ακόμη και ψυχικά η νηστεία κάνει καλό, έχουμε ευεξία και αυτοπεποίθηση.

    Το είπε...: :Μανούλα μου

    tags : αδυναμία,διαιτα,διατροφή,έγκυος,ενέργεια,θαλασσινά,θηλασμός,ισσοροπημένη διατροφή,κόπωση,κρέας,νηστεία,νηστίσιμα φαγητά,όσπρια,Πάσχα,σαρακοστή,σαρακοστιανά,σωστή διατροφή,τριγλυκερίδια.,υγεία,χοληστερόλη,ψάρια

  • Καθαρά Δευτέρα - Σαρακοστή 2017

    Η Σαρακοστή το 2017 ξεκινάει με την Καθαρα Δευτερα στις 27 Φεβρουαρίου 2017 και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο στις 15 Απριλίου 2017 (Πασχα 2017).

    Το είπε...: :Πάσχα

    tags : 2016,2017,αργιες 2017,επίσημες αργίες,Καθαρά Δευτέρα,κινητες αργιες 2017,μεγάλη εβδομάδα,Μεγάλο Σάββατο,νηστεία,νηστίσιμα φαγητά,Πάσχα,πασχα 2017,σαρακοστή

  • Καθαρά Δευτέρα - Σαρακοστή 2016

    Η Σαρακοστή το 2016 ξεκινάει με την Καθαρα Δευτερα στις 14 Μαρτίου 2015 και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο στις 30 Απριλίου 2016 (Πασχα 2016)

    Το είπε...: :Πάσχα

    tags : 2016,αργιες 2016,επίσημες αργίες,Καθαρά Δευτέρα,κινητες αργιες 2016,μεγάλη εβδομάδα,Μεγάλο Σάββατο,νηστεία,νηστίσιμα φαγητά,Πάσχα,πασχα 2016,σαρακοστή