Συμβουλές για την περίοδο της νηστείας

63
vote

Το πάσχα πολλοί είναι αυτοί που κάνουν νηστεία, είτε για θρησκευτικούς λόγους, είτε για λόγους υγείας: Αποτοξίνωσης από τα ζωικά λίπη και δίαιτας. Κατά κοινή παραδοχή η νηστεία κάνει καλό στην υγεία αλλά όταν γίνεται σωστά.
Η στροφή στα νηστισιμα φαγητα καιη αποχή από το κρέας και από τα ζωικά λιπαρά έχει ευεργετικά αποτελέσματα για την υγεία, συμβάλλει στη μείωση της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων. Επιπλέον βοηθάει στην απώλεια βάρους κατά συνέπεια στην καλύτερη λειτουργία των ζωτικών οργάνων. Ακόμη και ψυχικά η νηστεία κάνει καλό, έχουμε ευεξία και αυτοπεποίθηση.
Η νηστεία αποτελεί μία υγειινή δίαιτα με την προϋπόθεση ότι γίνεται σωστά. Επειδή δεν καταναλώνουμε κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα, είναι καλό να λαμβάνουμε πρωτεϊνες μέ άλλους τρόπους. Γι αυτό πρέπει σε μία περίοδο νηστείας να τρώμε όσπρια, σουσάμι, χαλβά και ταχίνι. Μία ακόμη συμβουλή είναι να τρώμε θαλασσινά και ψάρια, τα οποία είναι πλούσια σε ωμέγα 3 και ωμέγα 6 λιπαρά οξέα. Επίσης η κατανάλωση οσπρίων, ρυζιού, ζυμαρικών και λαδερών μας προσφέρουν ενέργεια και απαραίτητες για τον οργανισμό μας βιταμίνες.
Εάν είστε έγκυες, έφηβοι, άτομα της τρίτης ηλικίας ή θηλάζεται το μωρό σας είναι καλό να ενημερωθείτε για μία σωστή διατροφή και νηστεία, από κάποιον ειδικό γιατρό. Γιατί οι ανάγκες σας για σίδηρο, ασβέστειο και βιταμίνες είναι αυξημένες και ίσως με μία λάθος νηστεία έχετε έλλειψη των απαραίτητων αυτών στοιχείων.
Επιπλέον εάν κάνετε νηστεία και νιώσετε κόπωση, αδυναμία, τάση για λιποθυμία διακόψτε αμέσως τη νηστεία σας. Όταν δεν τρώμε κρέας είναι καλό να βάλουμε στη διατροφή μας ψωμί ολικής αλέσεως, πατάτες και δημητριακά. Τα γλυκά μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε με φρούτα και μέλι. Τέλος, η κατανάλωση νερού βοηθάει πολύ, τόσο στην αποτοξίνωση από τα ζωικά λίπη, όσο και στην απώλεια του βάρους μας.

Καλή σαρακοστή.

Το είπε...: Μανούλα μου

Ετικέτες (tags): αδυναμία, διαιτα, διατροφή, έγκυος, ενέργεια, θαλασσινά, θηλασμός, ισσοροπημένη διατροφή, κόπωση, κρέας, νηστεία, νηστίσιμα φαγητά, όσπρια, Πάσχα, σαρακοστή, σαρακοστιανά, σωστή διατροφή, τριγλυκερίδια., υγεία, χοληστερόλη, ψάρια

Κατηγορία: Εφημερίδα

Πλήρη πρωτεΐνη όταν Νηστεύεις

Σημαντικές πληροφορίες! Ευχαριστούμε..
Ενα σημαντικό θέμα όταννηστεύουμε είναι η επαρκής λήψη πρωτεϊνών.

Φυτικές τροφές όπως τα όσπρια, τα πλήρη δημητριακά, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι έχουν σημαντική ποσότητα πρωτεΐνης αλλά συνήθως δεν περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις φυτικών τροφών με πλήρη πρωτεΐνη. Μερικές από αυτές είναι οι εξής:

- Κινόα, ένα δημητριακό από τη Νότια Αμερική που θα βρείτε σε καταστήματα με είδη υγιεινής διατροφής.
- Σόγια: όσπριο και κυκλοφορεί σε πολλές μορφές (ρόφημα, τοφού, γιαούρτι, κιμάς κλπ).
- Hemp Seed: Σπόρος από ένα φυτό που ανήκει στην οικογένεια της κάνναβης. Και αυτό θα το βρείτε σε καταστήματα με βιολογικά και είδη υγιεινή διατροφής.
- Σπιρουλίνα: Περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα αλλά σε μικρές ποσότητες.

Μπορούμε επίσης να πάρουμε πλήρη πρωτεΐνη από φυτικές τροφές αν κάνουμε συνδυασμούς που αλληλοσυμπληρώνουν τα αμινοξέα. Για παράδειγμα από τα όσπρια συνήθως λείπει ένα αμινοξύ που υπάρχει στα δημητριακά και το ρύζι. Συνδυάζοντας αυτές τις τροφές σε ένα γεύμα ο οργανισμός μας λαμβάνει όλα τα αμινοξέα που χρειάζεται για να συνθέσει πρωτεΐνες. Οι πιο βασικοί συνδυασμοί που μας παρέχουν πλήρη πρωτεΐνη είναι οι εξής: Όσπρια και Ρύζι, Όσπρια και Δημητριακά, Δημητριακά και Ξηροί καρποί, Δημητριακά και Σπόροι.

Περισσότερες χρήσιμες συμβουλές για σωστή Νηστεία στο δωρεάν video-seminar της Νηστείας
nistisima.gr

Λόγια σχετικά με "Συμβουλές για την περίοδο της νηστείας"

  • Νηστεία - Μία υγιεινή δίαιτα

    Μιάς και έχει ξεκινήσει η νηστεία για το πάσχα.. Πολλοί είναι οι άνθρωπου που κάνουν νηστεία όπως την ορίζει η ορθόδοξη εκκλησία. Ένας ακόμη λόγος για να τηρήσετε μία νηστεία είναι ότι αποτελεί μία υγιεινή δίαιτα. Κάνοντας νηστεία καταναλώνουμε νηστισιμα φαγητα και βγάζουμε από τη διατροφή μας τα ζωικά τρόφιμα. Αυτή η αποτοξίνωση όταν συνδυάζεται με μία σωστή επιλογή τροφών, που αναπληρώνουν τις βιταμίνες και την ενέργεια που χρειαζόμαστε, κάνει καλό στην υγεία μας.

    tags : αποτοξίνωση,βιταμίνες,δημητριακά,διαιτα,διατροφή,Εκκλησία,ζωικά τρόφιμα,θαλασσινά,θερμίδες,Θρησκεία,θρησκευτική παράδοση,λίπος,νηστεία,νηστίσιμα φαγητά,όσπρια,πάσχα.,πρωτείνες,σαλάτες,σίδηρος,υγεία,φρούτα,φυτικές ίνες,χοληστερόλη

  • Νηστίσιμα φαγητά

    Το πάσχα είναι μία περίοδος νηστείας για όλους τους χριστιανούς. Η νηστεία κάνει καλό τόσο στην υγεία μας, όσο και στην κάθαρση της ψυχής μας. Παρά το γεγονός ότι σε μία νηστεία δεν τρώμε κρέας, γάλα και τα παράγωγά τους: Γιαούρτι, αβγά, υπάρχουν πολλά νηστίσιμα φαγητά.

    Το είπε...: :Πάσχα

    tags : γεύσεις,διατροφή,εγκράτεια,ζυμαρικα,λαδερά φαγητά,μακαρόνια,μανιτάρια,νηστεία,νηστίσιμα εδέσματα,νηστίσιμα φαγητά,νηστισιμο τραπεζι,όσπρια,Πάσχα,πασχαλινο τραπεζι,σαλιγκάρια,υγεία,υγιεινή διατροφή,φαγητα για νηστεια,φαγητό

  • Ο σολομός

    Ο σολομός είναι ένα ψάρι που βρίσκουμε εύκολα, φρέσκο ή κατεψυγμένο και σε προσιτή τιμή. Ο σολομός μαγειρεύεται εύκολα και από αυτό το ψάρι παρασκευάζεται και sushi.

    Το είπε...: :Πάσχα

    tags : ανοσοποιητικό σύστημα,διαιτα,διατροφή,διατροφή και ευεξία,διατροφή και υγεία,διατροφικές συνήθειες,διατροφική αξία,εύκολες συνταγές,θαλασσινά,καρδιά,κόκκινο ψάρι,λιπαρά ψάρια,σολομός,σολομός και υγεία,υγεία,υγεία και διατροφή,ψάρια

  • Διατροφή και δίαιτα

    Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλοί άνθρωποι, είτε άντρες, είτε γυναίκες είναι πώς θα χάσουν κιλά; Το σημαντικό είναι η απώλεια βάρους να γίνει σωστά, χωρίς να καταπονηθεί ο οργανισμός μας και κυρίως να διατηρηθεί το αποτέλεσμα. Η διατροφή έχει άμεση σχέση με τη δίαιτα και μία σωστή διατροφή βοηθάει στο χάσιμο κιλών.

    Το είπε...: :Πάσχα

    tags : αλάτι,αλκοόλ,απώλεια βάρους,βάρος,βούτυρο,γαλακτοκομικά προϊόντα.,διαιτα,διατροφή,διατροφικές συνήθειες,ζάχαρη,θερμίδες,κιλα,κρέας,Λαχανικά,λίπος,νερό,όσπρια,περιττά κιλά,ποσότητες φαγητού,υγεία,υγιεινή διατροφή,φαγητό,φρούτα

  • Καθαρά Δευτέρα - Σαρακοστή 2017

    Η Σαρακοστή το 2017 ξεκινάει με την Καθαρα Δευτερα στις 27 Φεβρουαρίου 2017 και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο στις 15 Απριλίου 2017 (Πασχα 2017).

    Το είπε...: :Πάσχα

    tags : 2016,2017,αργιες 2017,επίσημες αργίες,Καθαρά Δευτέρα,κινητες αργιες 2017,μεγάλη εβδομάδα,Μεγάλο Σάββατο,νηστεία,νηστίσιμα φαγητά,Πάσχα,πασχα 2017,σαρακοστή

  • Καθαρά Δευτέρα - Σαρακοστή 2016

    Η Σαρακοστή το 2016 ξεκινάει με την Καθαρα Δευτερα στις 14 Μαρτίου 2015 και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο στις 30 Απριλίου 2016 (Πασχα 2016)

    Το είπε...: :Πάσχα

    tags : 2016,αργιες 2016,επίσημες αργίες,Καθαρά Δευτέρα,κινητες αργιες 2016,μεγάλη εβδομάδα,Μεγάλο Σάββατο,νηστεία,νηστίσιμα φαγητά,Πάσχα,πασχα 2016,σαρακοστή

  • Τι να προσέξουμε στη νηστεία της μεγάλης εβδομάδας;

    Η μεγάλη εβδομάδα πλησιάζει και η νηστεία τη χαρακτηρίζει. Η νηστεία πέραν της θρησκευτικής αξίας της, έχει και αξία για την καλή υγεία μας αλλά με ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην μας λείψουν τα θρεπτικά συστατικά και οι βιταμίνες. Η νηστεία κατά την μεγάλη εβδομάδα δεν μας στερεί απλά τα ζωικά τρόφιμα αλλά και το ελαιόλαδο.

    Το είπε...: :Πάσχα

    tags : Ανάσταση,αποτοξίνωση και νηστεία,νηστεία,νηστεία και δίαιτα,νηστεία και δίαιτες,νηστεία και υγεία,νηστεία Πάσχα,νηστίσιμα φαγητά,Πάσχα,Πάσχα και διατροφή,πασχαλινά γλυκά,πασχαλινά εδέσματα,πασχαλινή διατροφή,σαρακοστή,υγεία και διατροφή